همه چیز راجب iOS 17 | مجله سامانه آوران

همه چیز راجب  iOS 17

کمتر از دوماه برای کنفرانس رونمایی جهانی توسعه دهندگان اپل باقی ماند است. اما لازم به ذکر است که انتظار نمی‌رود که iOS 17  دارای یک ویژگی تغییر یافته مانند لاک اسکرین iOS 16 باشد، اما با این حال هنوز هم می‌توان برای بهبودی بیشتر امیدوار بود. در واقع مارک گورمن از بلومبرگ، که در بیشتر مواقع جزئیات قابل اعتمادتری از برنامه‌های اپل را ارائه می‌دهد، گفته است که iOS 17  دارای چند مورد از ویژگی‌های درخواستی کاربران بوده که در بسیار جذاب به نظر می‌رسد. اما بستوک مگ در این مقاله سعی بر این دارد تا ویژگی‌های بیشتری از iOS 17  را در اختیار شما قرار دهد.

ویژگی‌های iOS 17

قبل از بررسی ویژگی‌های iOS 17  لازم است اشاره کنیم که این امکانات به طور کلی توسط اپل به صورت رسمی تایید نشده است و با توجه به تغییراتی که درiOS 16   بوده ممکن است که این قابلیت‌ها در نسخه جدید نیز موجود باشد. در ادامه به برخی از تغییرات اشاره خواهیم کرد.

بازسازی کنترل سنتز

در iOS 17  به احتمال زیاد کنترل سنتز ظاهر جدیدی پیدا کند و به طور کلی قابل شخصی سازی‌تر از همیشه ظهور کند. به گونه‌ای که خود کاربر محل دقیق اجزای آن را تعیین کند.

عملکرد بیشتر داینامیک آیلند

در حال حاضر داینامیک آیلند می‌تواند تایمر، امتیازات ورزشی، تماس‌های تلفنی دریافتی، هشدارهای باتری کم، تاییدیه‌های Apple Pay، وضعیت شارژ و همچنین مسیرهای نقشه‌ها را به نمایش بگذارد. اما همچنان برای برنامه‌های شخص ثالث بسیار محدود است. ظاهرا در این قسمت اپل در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر برای مفیدتر کردن این قسمت است. به عنوان مثال، سیری نیز ممکن است به این بخش منتقل شود و همین امر موجب می‌شود وقتی سیری را فعال می‌کنید به جای اینکه در پایین صفحه نمایش، نمای داده شود؛ در جزیره پویا باشد تا مزاحمت کمتری را ایجاد کند.

 بهبود عملکرد کلی

گورمن ادعا کرد که این یک بروزرسانی عملکرد است که بر روی رفع اشکالات و بهبود عملکرد متمرکز شده است. در کل اپل همچنان بر روی افزایش عملکرد، کارایی و ثبات تمرکز بسیار زیادی دارد.

ویجت‌های زنده

اپل در حال آزمایش ویجت زنده برای صفحه اصلی و Today View در آیفون است، اما از عرضه این ویژگی برای iOS 17  مطمعن نیست. در کل ویجت‌های زنده تعامل بیشتری دارند و بیشتر از نمایش اطلاعات ساده هستند. ویجت‌های زنده می‌توانند شامل دکمه‌های فعال، لغزنده و موارد دیگر هستند که ویجت‌ها را پویاتر می‌کند.

جست و جوی بهتر

نسخه جدید iOS  اغلب با بهبودهایی در جستجو و Spotlight ارائه می‌شود، به نظر می‌رسد iOS 17 نیز در این قاعده استثنا خواهد بود. در حال حاضر توجه زیادی به  ChatGPT و دیگر تجربه‌های چت بات که از هوش مصنوعی آموزش دیده در محتوای وب شده است. اما ما از اپل توقع تغییری آنچنانی را نداریم. جستجوی درون برنامه‌ای اپل مثلا، عملکرد جستجوی برنامه تنظیمات اعتمادی را برای تنظیمات مورد نظر ارائه نمی‌دهد. بنابراین امیدواریم تا این مورد تحت چتر بهبود جستجو باشد.

اپ استورهای جایگزین

مقررات اروپایی می‌خوهاند اپل را ملزم کنند تا از فروشگاه‌های برنامه جانبی و جایگزین استفاده کند، در کل این امر موجب شده تا مشتریان در اروپا بتوانند از برنامه‌های خارج از اپ استور استفاده کنند. این وضع در حال حاضر فقط در کشور اروپا در دسترس خواهد بود، اما با تغییر قوانین باقی کشورها می‌تواند گسترده شود.

تجربه‌ای جدید از CarPlay

در سال 2022 اپل، نسخه بعدی CarPlay را به نمایش می‌گذارد که در2023 اجرا می‌شود. این موارد شامل پشتیبانی از نمایشگرهای متعدد در یک وسیله نقلیه است.

بهبود قابلیت  AutoCorrect

در بخش کیبورد ios 17  هم شامل بروزرسانی‌هایی بوده است که عملکرد AutoCorrect را به کمک هوش مصنوعی بهبود بخشیده است و موجب تصحیح اشتباهات گرامری مانند جملات و همچنین بازگشت به کلمات تایپ شده قبلی ساده‌تر شده است.

پشتیبانی از مرورگرهای شخص ثالث بدون وب کیت

در ios 17  الزاما استفاده از وب کیت برای پشتیبانی از مرورگرهای شخص ثالث نیز حذف می‌شود و درر کل اپل به آن‌ها اجازه می‌دهد که از موتورهای خودشان استفاده کنند.

تغییر والت

طبق گفته‌های مارک گرمن، iOS 17 شاهد بهبودهایی در اپلیکیشن والت نیز خواهیم بود. با اپلیکیشن با تب‌ها و قابلیت‌های جدید جستجو باز طراحی خواهد شد. باز طراحی این والت زمانی محسوس می‌شود که ویژگی‌های جدید مانند قابلیت  Apple Pay later و Apple Card Savings  به آن اضافه خواهد شد.

نتیجه‌گیری

در کل iOS  یکی از امن‌ترین سیستم عامل‌هایی است که همین امر جزو ویژگی‌های مثبت آن تلقی شده. امنیت بالا باعث شده اتا اکوسیستم گوشی‌های آیفون انحصاری شود و گاهی اوقات کاربران را با محدودیت روبه رو می‌کند.  بسیاری از کاربران با چنین تغییراتی موافق هستند و آن را لازمه خود می‌دانند، اما برخی نیز بر این باورند که اعمال تغییرات و ایجاد دسترسی‌های بیشتر موجب کاهش امنیت می‌شود. اپل نیز در این زمینه به دنبال راهکاری است که علاوه بر ارائه ویژگی‌های بهتر و رفع نواقص، بتوانند امنیت را در این نسخه حفظ کنند. در آینده بسیار نزدیک شاهد این خواهیم بود که اپل در زمینه بسیار موفق شود.